Opleiding van 1 jaar
Prijs € 1392.00 (incl. BTW)
Start: maandag, 15 september 2025, Campus Tour & Taxis
Ben je op zoek naar een opleiding om de volgende grote game-hit te creëren? Onze opleiding Indie Game Developer is dé perfecte match! Gedurende het cursusjaar leer je de basisprincipes van game design en ontwikkel je deze tot een professioneel niveau.
Gedurende het cursusjaar leer je de basisprincipes van game design en ontwikkel je deze tot een professioneel niveau. Onze docenten, ervaren professionals uit de game-industrie, delen graag hun kennis en expertise. Van conceptontwikkeling tot uiteindelijke productie, je leert hoe je uitdagende, vermakelijke en visueel verbluffende games ontwerpt en bouwt.
Met een uitgebreid scala aan projecten krijg je de kans om je vaardigheden te oefenen en te verbeteren. Of je nu geïnteresseerd bent in het creëren van een mobiele game of een grote PC-game, onze opleiding bereidt je voor op een carrière als game developer. Word de volgende game-ontwikkelaar die de wereld versteld doet staan en start nu met onze opleiding Indie Game Developer! Aanmelden kan snel en eenvoudig via ‘inschrijven’. Wij kijken uit naar de kans om jou te helpen bij het realiseren van je dromen.
Deel 1:
Deel 2:
Deel 3:
Cedric Vermeirre: 3D-Generalist, VFX Artist & Docent Met meer dan 20 jaar ervaring als een zelfgeleerde CG-artist heeft Cedric Vermeirre zijn reis afgelegd binnen de wereld van animatie en reclame. Zijn reis begon in Frankrijk, waar hij de kans kreeg om als 3D-animator/modeller te werken in Annecy en Bordeaux. Deze ervaring legde de basis voor een meer dan 15-jarige loopbaan in de reclamewereld bij The Livingroom/Pixco. Gedurende deze periode heeft hij gewerkt voor een breed en divers scala aan gerenommeerde klanten, waaronder Coca-Cola, Eastpack, Sony, McDonald's, Lexus, NMBS, De Standaard... Cedric werkte ook samen met vooraanstaande reclamebureaus zoals Mortierbrigade, Publicis Groupe, TBWA Brussels, Leo Burnett Brussels en La chose Paris. In de laatste jaren heeft Cedric zijn expertise verder uitgebreid als freelance 3D-generalist en VFX-artist. Zijn kennis en passie voor 3D draagt hij nu over als docent aan de gerenommeerde hogeschool New3dge in Parijs gedurende de afgelopen 3 jaar. Portfolio: www.artstation.com/cedeee & www.cedricvermeirre.com Arne Van Steenbergen: 3D-Artist & Concept Artist Mijn carrière begon in Genk, waar ik diverse opleidingen volgde, waaronder Stripauteur, Concept Artist, Indie Game Development, 3D Artist en VFX Artist. Tijdens mijn studies had ik de kans om illustraties te maken voor auteur Luc Descamps. Daarnaast heb ik samengewerkt met auteurs Luc Descamps, Michael Sels en Bjorn Van den Eynde aan een boek dat we uitbrachten ten voordele van De Warmste Week. Ook heb ik als 3D-artist gewerkt voor Koen Van Mechelen. Voor zijn installatie Noah's Ark, die werd gepresenteerd op de Biënnale van Venetië, creëerde ik 3D-beelden. Momenteel ben ik ook docent bij Syntra Genk, waar ik lesgeef in de opleidingen Concept Artist, VFX Artist, Indie Game Developer, 3D Fundamentals, 3D Intermediate en Game Engine Fundamentals. https://www.artstation.com/arnevansteenbergen Zander Rectem Zander Rectem is een ondernemer en docent met een sterke focus op interactieve technologie en game-educatie. Vanuit zijn achtergrond in Communicatie & Multimedia Design (Game Design, LUCA) en zijn latere masteropleiding in Strategie & Innovatie (UHasselt), bouwde hij een loopbaan uit op het snijvlak van creativiteit, technologie en ondernemerschap. Hij heeft gewerkt bij Firewolf Studios als game developer en game designer en was oprichter van GRULE (Game Rules), een educatief initiatief waarmee hij tussen 2018 en 2022 in Vlaanderen jongeren begeleidde in gameontwikkeling, programmeren en digitale creatie. Via workshops, lessenreeksen en game jams wist hij meer dan 600 jongeren te bereiken. Tijdens de coronaperiode bouwde hij een online platform om gamelessen digitaal aan te bieden, de IP werd nadien verkocht. Zander was ook directeur van C-mine Crib in Genk, een incubator voor crea-tech bedrijven. In die rol zorgde hij voor strategische groei, partnerships met o.a. LUCA en Syntra, en het aantrekken van nieuwe gamebedrijven naar de site. Vandaag is hij enkele jaren co-founder van Prodigiz, een developmentstudio die interactieve applicaties, platformen en games ontwikkelt, met een focus op gebruikservaring en immersie. Daarnaast heeft hij ook al ervaring binnen Syntra voor het geven van development gerichte modules. Hij legt de nadruk op praktijkgericht werken, zelfstandig leren en het combineren van technische en creatieve vaardigheden. Niels Demandt Niels Demandt is een ervaren game developer met diepgaande kennis van game design, level design, 3D-visualisatie en technische implementatie. Na het behalen van zijn master aan LUCA School of Arts in gamdesign, studeerde hij af met het project Book of Dreams: een innovatief concept waarin hij pop-upboekmedia vermengt met game-elementen. Dit project werd onder andere geselecteerd voor het Jeugdfilmfestival, waar het gepresenteerd werd als voorbeeld van creatieve kruisbestuiving tussen pop-up boeken en games. Hiermee wil hij zowel op visueel vlak als op het gebied van game design vernieuwende ervaringen creëren. Als game deisgner, 3D-artist, concept artist en UI/UX expert werkte Niels aan uiteenlopende projecten: van VR-games zoals Big Shots tot web- en mobiele spellen zoals Tarzan and Jane Jungle Run. Ook ontwikkelde hij educatieve games over thema's als cybersecurity, om kinderen bewust te maken van digitale gevaren en zelfbescherming online. Vandaag is Niels actief binnen de game-industrie en werkt hij verder aan Book of Dreams, met de ambitie om het uit te bouwen tot een volwaardige game-ervaring. | |
BYOD (Bring Your Own Device)